lördag 6 mars 2010

Början

Nu är den alltså igång, bloggen som många har "tjatat" på mig att jag skulle starta... Ja, jag har faktiskt funderat på det ett tag själv oxå... Skriva har jag ju kunnat göra ganska länge, och nu kändes det som att det var läge att börja få ner alla dom där tankarna som ständigt snurrar mellan mina öron på pränt... Halvtidspaus... Fyllde 45 år igår, och eftersom jag planerar att bli åtminstone 90 år gammal, om jag får ha min hjärna i behåll vill säga, så är det ju just där jag befinner mig nu... i min halvtidspaus... Halvtid kan ju betyda många olika saker; begrundan över halvleken som gick, laddning inför halvleken som komma skall, och så lite massage och mat och dryck inemellan... Jag kommer troligtvis att skriva om det som faller mig in just för stunden, om min familj; hur det är att leva i en familj där 2 av barnen har kroniska funktionshinder, hur man kompenserar, upplyfter och någon enstaka gång förringar svårigheterna som uppstår när man ska försöka passa in sånt som inte alls är "normalt" i det normala... Mina vänner, intressen, funderingar och tankar kommer oxå att avhandlas, en efter en... Lars Winnerbäck, som är min ständige följeslagare, kommer att få bidra med ett eller annat ord på vägen, sedan får var och en själv göra bedömningen om det är ett visdomsord eller något som man bara kan låta rinna förbi som "vatten under broarna"...

1 kommentar: