fredag 12 mars 2010

Uppladdning

Har haft en slappardag, för att kunna ladda upp inför en BONKarhelg. Lämnade killarna som vanligt och gick sedan hem och körde lilla Beirutracet, dvs plockade upp allt som låg på golvet på nedervåningen, tog en runda med dammsugaren, körde en tvättmaskin, tömde en diskmaskin, och vek ihop gårdagens numera rena tvätt, alltmedan jag lyssnade på "nya" live-skivan med L.W. Den mannen får mig verkligen att må bra! Texterna sitter som getingar på väggen i ett sockerfyllt rum. Vackert, underbart, sorgligt och fantastiskt... allt på en gång! Några telefonsamtal klarade jag oxå av, och sedan en stund under min underbara filt. Jag blir varm i hela kroppen, och kan slappna av och domna bort en stund. Drömmer lite lätt om någonting som inte sitter kvar när jag vaknar, men ändå lämnar ett varmt minne... Blev väckt av BadrumsBertil som vill komma på måndag och gå igenom räkningen och ansökan om Rotavdraget. Tog mig sedan ut i det underbara solskenet för att hämta Erik från skolan. Väl där fick jag fullständig panik när jag inte hittade hans stövlar i hallen. Innan jag hittade honom så hade jag i min puckade hjärna redan tänkt alla tankar som går att tänka om barn som blir kidnappade på vägen till eller ifrån skolan. Men... där var han... min prins... Svettig och varm efter gymnastiken, och sugen på att gå på torget och shoppa lite... som vanligt... och alldeles alldeles underbar!
Slog till med en kokt med bröd på torget, eftersom jag som vanligt hade glömt av att äta under min ensamma förmiddag, och efter det blev det inhandling av fredagsmys; chips till en del, och krabba till en del. Sushin som serverades till middag var som vanligt alldeles utmärkt. Ytterligare en liten stund under filten, innan det var dax för en dusch i mitt vackra badrum. Bjöds på skjuts till DSBUS idag, och det är ju alltid trevligt att dryfta tankar med andra på väg till och från jobbet, framför allt från... Väl framme serverades vi en lugnare och inte riktigt lika talrik skara som vi hade förväntat oss, och natten flyter på... sakta men säkert närmar jag mig det magiska klockslaget 07.00 pip som betyder att jag återigen kan bege mig hemåt... till min filt...

1 kommentar:

  1. Asså... fattar du hur bra du skriver? Jag börjar redan sukta efter nästa inlägg. PoK syster!

    SvaraRadera